Vilkår og betingelser
- Om HMSpass AS
- Tjenestetilbud
- Bestilling og Betingelser
- 3.1 Avtaleinngåelse
- 3.2 Krav til dokumentasjon
- 3.3 Bindende avtale
- 3.4 Korrekt informasjon
- Kostnader og Betalingsbetingelser
- 4.1 Pris
- 4.2 Betaling
- 4.3 Forsinkelse og gebyrer
- Levering og Utsendelse av HMS-kort
- 5.1 Leveringstid
- 5.2 Midlertidige kort
- 5.3 Adresseendringer
- Fornyelse av HMS-kort
- 6.1 Varsling om fornyelse
- 6.2 Fornyelsesansvar
- Reklamasjon og Avbestilling
- 7.1 Reklamasjon
- 7.2 Avbestilling
- Kundens og Vårt Ansvar
- 8.1 Kundens ansvar
- 8.2 Vårt ansvar
- Personvern
- 9.1 Behandling av personopplysninger
- Begrensning av Ansvar
- Tvisteløsning
1. Om HMSpass AS
HMSpass AS er eier og leverandør av tjenesten www.byggekort.no, som tilbyr offisielt godkjente HMS-kort til byggebransjen og renholdssektoren. Vi sørger for at ansatte har nødvendige HMS-kort i samsvar med gjeldende regelverk fra Arbeidstilsynet, og tilbyr en enkel og effektiv bestillingsprosess. Evry Card, som er autorisert løyvehaver for produksjon av statlige HMS-kort på vegne av Arbeidsdepartementet, står for produksjonen av våre HMS-kort.
2. Tjenestetilbud
Tjenesten vår innebærer rask og enkel bestilling av HMS-kort for ansatte på bygge- og renholdsprosjekter. Alle kortene vi utsteder er i samsvar med de nyeste forskriftene og lovene som gjelder for helse, miljø og sikkerhet (HMS) på arbeidsplasser.
3. Bestilling og Betingelser
- 3.1 Avtaleinngåelse
Avtalen om kjøp og levering av HMS-kort inngås mellom kunden og HMSpass AS når bestillingen er lagt inn på www.byggekort.no/bestill. - 3.2 Krav til dokumentasjon
Søkeren må fremlegge dokumentasjon på at firmaet og den ansatte er korrekt registrert i de registre som kreves for å kunne bestille HMS-kort. - 3.3 Bindende avtale
Når bestillingen er lagt inn og bekreftet, blir avtalen bindende. Bestillinger kan ikke endres eller kanselleres etter at bestillingen er fullført. - 3.4 Korrekt informasjon
Kunden er ansvarlig for å gi korrekt og fullstendig informasjon i bestillingsprosessen. Eventuelle feil eller mangler kan føre til forsinkelser eller problemer med leveransen av HMS-kortet.
4. Kostnader og Betalingsbetingelser
- 4.1 Pris
Pris for hvert HMS-kort er 687 NOK eks. mva. I tillegg kommer et fakturagebyr på 59 NOK per bestilling. - 4.2 Betaling
Betaling skjer via faktura med en betalingsfrist på 14 dager fra fakturadato. Fakturaen vil bli sendt til den adressen som er oppgitt ved bestillingen, eller elektronisk som EHF-faktura dersom kunden kan motta det. Alle betalinger skal skje i henhold til de oppgitte betalingsbetingelsene. - 4.3 Forsinkelse og gebyrer
Dersom betalingen ikke er mottatt innen fristen, påløper et purregebyr i tillegg til renter i henhold til forsinkelsesrentesatsen som er fastsatt i norsk lov.
5. Levering og Utsendelse av HMS-kort
- 5.1 Leveringstid
Etter at bestillingen er bekreftet, vil kortene bli sendt til den adressen som er oppgitt. Levering skjer normalt innen 7-14 virkedager etter at bestillingen er behandlet. Midlertidige kort kan sendes via e-post umiddelbart. - 5.2 Midlertidige kort
Et midlertidig kort er gyldig i 60 dager før det fysiske kortet ankommer. Dette midlertidige kortet kan brukes som bevis på gyldig HMS-kort til det fysiske kortet er mottatt. - 5.3 Adresseendringer
Kunden er ansvarlig for å oppgi korrekt leveringsadresse. Eventuelle adresseendringer etter at bestillingen er lagt inn kan føre til forsinkelse i leveransen.
6. Fornyelse av HMS-kort
- 6.1 Varsling om fornyelse
Vi sender ut påminnelser om fornyelse av HMS-kortet i god tid før utløpsdato. Påminnelsen sendes til den e-postadressen som er oppgitt i bestillingsprosessen. - 6.2 Fornyelsesansvar
Det er kundens ansvar å forny kortet før utløpsdato. Vi tilbyr muligheten for automatisk fornyelse, men kunden kan også velge å fornye kortet manuelt gjennom bestillingsprosessen.
7. Reklamasjon og Avbestilling
- 7.1 Reklamasjon
Eventuelle feil eller mangler med kortene eller leveransen må meldes til HMSpass AS innen 14 dager etter mottak. Reklamasjonen skal sendes skriftlig via e-post til vår kundeservice, post@byggekort.no. - 7.2 Avbestilling
Bestillinger er bindende og kan ikke avbestilles eller endres etter at bestillingen er lagt inn og bekreftet. Kort som allerede er utstedt refunderes ikke.
8. Kundens og Vårt Ansvar
- 8.1 Kundens ansvar
Kunden er ansvarlig for å gi korrekt informasjon i bestillingsprosessen og for å oppdatere oss ved endringer i ansettelsesforhold eller andre relevante opplysninger som kan påvirke HMS-kortet. - 8.2 Vårt ansvar
HMSpass AS forplikter seg til å levere HMS-kort i samsvar med gjeldende regelverk og til å sørge for en smidig og effektiv bestillingsprosess. Vi er ansvarlige for at kortene er gyldige og oppfyller Arbeidstilsynets krav.
9. Personvern
- 9.1 Behandling av personopplysninger
Vi behandler personopplysninger i samsvar med GDPR og relevant norsk lovgivning. Persondata brukes kun til å fullføre bestillingen, samt til å opprettholde kundekontakt.
10. Begrensning av Ansvar
HMSpass AS skal, i den grad det er mulig, tilstrebe å levere kortene innen rimelig tid og i samsvar med de avtalevilkår som er inngått. Kunden anerkjenner og samtykker i at HMSpass AS ikke kan holdes ansvarlig for direkte eller indirekte tap, skade, kostnader eller erstatningsansvar som måtte oppstå som følge av feil, forsinket levering, manglende oppfølging av HMS-kort som har utløpt eller er i ferd med å utløpe, eller andre forhold. Ansvarsfraskrivelsen omfatter, men er ikke begrenset til, tap av inntekter, fortjeneste, forretningsmuligheter, kunder, eller annen form for direkte eller indirekte økonomisk skade. Denne ansvarsfraskrivelsen gjelder uavhengig av om kunden eller tredjepart har gjort HMSpass AS oppmerksom på risikoen for slike tap eller skader.
11. Tvisteløsning
Dersom det oppstår tvister, skal partene først forsøke å løse dem gjennom dialog. Hvis en løsning ikke oppnås, skal tvisten behandles i henhold til norsk lov og av de norske domstolene.